Cmlap : ttrs a magyar strtnet-kutatsban: "A magyarok a zsidktl szrmaznak", s "rpd fejedelem is zsid" |
ttrs a magyar strtnet-kutatsban: "A magyarok a zsidktl szrmaznak", s "rpd fejedelem is zsid"
Mivel a trtnettudomny kulcspozciit is zsidk, illetve az szolglatukban ll filoszemitk npestik be, ne csodlkozzunk, ha meghamistjk a mltunkat. s nem csupn a 19. szzad msodik felnek s a 20. szzadnak a trtnett mutatjk be hamis fnyben, hanem egyre gyakrabban pedzegetik a „tudsok”, hogy a zsidk mr a honfoglals eltt is ltek a Krpt-medencben, st egyesek szerint az sincsen kizrva, hogy a honfoglalk kztt is jelents szmban voltak zsidk. Mi tbb, Komorczy Gza zsid trtnszprofesszor a minap egyrtelmen ki is mondta: rpd fejedelem igenis zsid volt.

Komorczy, aki szerint mg rpd fejedelem is zsid volt
Komorczy Gza trtnszprofesszor a Hitgyli Hetek cm lapjnak abbl az alkalombl adott interjt, hogy nemrgiben megjelent A zsidk trtnete Magyarorszgon cm ktktetes mve. Komorczy szerint a 18. szzad vge eltt nemigen kutattk a zsidk trtnett, s ha beszltek rluk, ltalban „jelentktelen idegen elemknt” utaltak rjuk. A „modernizcit” kveten pedig „leginkbb mint gyrosokrl, a kapitalizmus hordozirl esik rluk sz” – vli a professzor. A knyvben a holokausztrl is jelents terjedelemben olvashatk a szoksos hazugsgok, m fenyeget jel, hogy immr a magyar kzpkort, st az strtnetnket is a zsidk akarjk megrni. Komorczy a knyvben szt ejt egy „szerzetesrl”, aki a 10. szzad vgn lltlag azt rta, hogy a „magyarok szeretnek azzal bszklkedni, hogy a zsidktl szrmaznak”. Igaz, a professzor maga is megemlti az interjban, hogy a szerzetes utalsa nmagban semmit sem jelent, azonban a bogarat mindenesetre elltette a gyantlan olvas flbe. Arrl persze nem beszlt a ravasz „tuds”, hogy a kzpkori utazk, krnikark s szerzetesek – legyenek azok arabok, biznciak, francik, nmetek oroszok vagy magyarok – kivtel nlkl trk eredet, a legtbb esetben a hunokkal azonos vagy velk kzeli rokonsgban ll npnek mutatjk be a magyarokat. Ami persze a legkevsb sem gtolta meg a „modern kor” szmos trtnszt abban, hogy knyveikben lerjk, s a katedrrl hirdessk : a kzpkori krnikk mind tvednek, s mtoszoknak adnak hitelt a magyar np eredetre vonatkozan. Vajon akad-e olyan „hivatalos” trtnsz, akinek lesz btorsga ktelkedni annak a 10. szzadban lt szerzetesnek a szavban, aki szerint a „magyarok szeretnek zsid szrmazsukkal bszklkedni”?
Komorczy a 16. szzadi „protestns histrisnek-irodalomban”, st Ady kltszetben is megtallta a nyomait a felttelezett „magyar-zsid rokonsgnak”. A histris nekek szerzi azonban elssorban azrt emlegetik a zsidkat, mert hasonlsgokat vltek felfedezni a vlasztott npnek az szvetsgben lert sanyar sorsa s a magyarsg korabeli slyos helyzete kztt. A trtnsz professzor ms lgbl kapott felttelezseket is megenged magnak: a „honfoglals eltt magyar trzsek tallkozhattak zsid kereskedkkel is” - jelenti ki. De mg tovbbi tletekkel is elll. Miutn elmondja, hogy a magyar trzsek a hivatalosan a zsid hitre trt Kazr Birodalom „mellett vagy ppen annak keretei kztt ltek a 8-9. szzadban”, s egy idben a „kazrok szvetsgesei voltak”, az albbi, semmifle bizonytkkal al nem tmaszhat kijelentst teszi: „Knnyen elkpzelhet, hogy nemcsak a kazrok, hanem szvetsgeseik vezeti is felvettk a zsid vallst”. Ilyesfajta elkpzelsekre s lgbl kapott felttelezsekre pl majd az j, filoszemita jelleg magyar strtnet?
Klns viszont, hogy mikzben a professzor maga is csak lehetsgesnek tartja, hogy a honfoglals eltt a magyarok „tallkozhattak zsid kereskedkkel”, illetve hogy a magyar trzsek vezeti „felvettk a zsid vallst”, teljesen biztos rpd fejedelem szrmazst illeten: „ha valaki egyltaln zsid volt a honfoglal magyarok kztt, akkor rpd fejedelem biztosan” – nyilatkoztatja ki. Az ember esze megll. Ha ilyesfajta teljesen megalapozatlan rvekre ptettk fl a holokauszt-trtnetet s az Izrael llam trtnelmi legitimitst, ne csodlkozzanak, ha mtoszaikat knnyszerrel halomra dntik a revizionistk.
A tovbbiakban Komorczy emltst tesz arrl, hogy IV. Bla privilgiumokat adott zsidknak, majd nem hallgatja el azt sem, hogy Nagy Lajos viszont 1360-ban (br a sajt kutatsai szerint 1348-ban) kizte ket. Ha tisztessges tuds lenne, illett volna beismernie: nem csak Nagy Lajos idejn szlettek olyan rendeletek, melyek a zsidk kros tevkenysgt korltozni igyekeztek, hanem szmos ms uralkod is megprblta visszaszortani a zsidsg veszedelmesnek tlt befolyst. Komorczy mg az Aranybulla „antiszemita” rendszablyairl sem tesz emltst, viszont a jl ismert zsid propagandafogssal l, amikor azzal prblja indokolni Nagy Lajos kirlyunk zsidellenes intzkedseit, hogy az 1348-as pestisjrvny idejn „elterjedt a vd: a jrvnyt a zsidk terjesztik”. Mintha a minden korban s mindentt megjelen zsidellenessg oka valamifle babons hiedelem lenne, melyet a tanulatlan, buta antiszemitk terjesztenek! Mintha a fennmaradt iratokbl s knyvekbl nem derlne ki teljesen vilgosan, hogy a zsidkra nem ostoba mendemondk miatt haragudtak, s nem is csupn az „irigysg” illetve a „bnbakkpzs” az oka az ellenk fel-fellngol gylletnek. Komorczy knyvvel s nyilatkozatval sajnos ismt bebizonytotta, ami egybknt a legtbb cionista trtnszrl elmondhat: nem igazsgot keres tuds, hanem propagandista.
Arra a krdsre, hogy milyen okokkal magyarzhat a zsidsg „fennmaradsa” s a polgrosodsban jtszott jelents szerepe, Komorczy felsorolja az ismert filoszemita vlaszokat: a zsidk hsgesek voltak a hagyomnyaikhoz, de ugyanakkor tudtak vltozni s „modernizldni”, amikor arra szksg volt, szolidrisak voltak egymssal, betartottk a kirlyi-llami trvnyeket, de mgis ragaszkodtak „egyfajta autonmihoz” (vagyis mgsem tartottk be a trvnyeket). Komorczy a progresszv adzs, valamint paprpnz s a bankrendszer feltallst is a zsidknak tulajdontja (de az uzsorakamat s a pnzzel kapcsolatos ms visszalsek „feltallsrl” nem tesz emltst), s azzal is rvel, hogy a zsidsg sztszrtsgbl kvetkezen „sokkzpont trsadalom”, amely „alkalmazkodkpesebb” s „hatkonyabban tud reaglni a krlmnyek vltozsra, mint ” egy centralizlt llam. Teht a decentralizcit is a zsidk talltk fl – milyen kr, hogy az irnytsuk alatt ll nyugati vilgot mostanban egyre szorosabb kzzel, fellrl vezrlik. Komorczy termszetesen nem mulasztja el az utalst a zsidk rstudsra, mveltsgre s nyelvismeretre sem, mint amelyek nlkl elkpzelhetetlen lett volna a fennmarads.
Mindezen kivl tulajdonsgok s nagyszer vvmnyok ellenre azonban a professzor szerint a „zsid kzssgek tevkenysge nem arra irnyult, hogy msok fltt hatalmat gyakoroljanak”. De ha gy van, s radsul, mint a professzor mondja, „a zsidk meghatroz mrtkben jrultak hozz Magyarorszg modernizlshoz”, st - ms nemzetisgekkel ellenttben - „a nemzeten bell kpzeltk el jvjket”, akkor vajon mirt lngolt fel mgis az antiszemitizmus? A krdst maga Komorczy is megfogalmazza, a vlasz azonban a szoksos mellbeszls: a professzor ugyanis gy vli, a Nmetorszgbl ered „politikai antiszemitizmus” terjedt el Magyarorszgon. De hogy mirt terjedt el, s vajon Nmetorszgban mirt alakult ki, felvltva a „keresztny antiszemitizmust”? Nos, ezekre a kulcsfontossg krdsekre az lltlag nagy tuds professzor nem tud – vagy nem mer – vlaszolni. Inkbb a szoksos, unalomig ismert holokauszt-alapdogmt fjja: a holokauszt ta nem szabad csnykat mondani a zsidkra, „mert egyrtelmv vlt, hogy ezek az eszmk hov vezetnek”. me, mire is j a holokauszt-mtosz: arra hivatkozva csrjban lehet elfojtani mindenfajta, a cionizmust, Izraelt s a zsidsgot r kritikt – vagyis a szabad vlemnynyilvntst.
Komorczy azzal is igyekszik a zsidsg hatalmi pozcijnak elfogadsra sarkallni a magyarokat, hogy kifejti: „elenysz azok arnya, akiknek sei rpddal jttek az orszgba”. Mivel teht itt majdnem mindenki bevndorlk leszrmazottja, nem rdemes fennakadnunk azon, hogy a legtbb zsid Galcibl rkezett haznkba – szl a cionista zenet. Olcs propagandafogs, melynek clja, hogy a kevss tjkozott emberek eltt gy tnjn fel, mintha az „antiszemitk” azrt haragudnnak a zsidkra, mert „idegenek”. Termszetesen nem az a baj, hogy „idegenek”, hanem az, hogy nem fogadjk el a befogad nemzet szoksait s trvnyeit, s uralkodni akarnak a magyarsg fltt.
Az interj befejez rszben pedig Komorczy a magyarsg rettenetes „bneit” ecseteli, amirt a hatsgok, az llamigazgats, st az egsz magyar lakossg „asszisztencija mellett” zajlott a zsidk deportlsa 1944-ben. De nem kmli az egyhzi vezetket sem, akik szerinte az els s msodik zsidtrvny trgyalsakor is dicstelen szerepet jtszottak, 1944-ben pedig mg a kikeresztelkeds lehetsgt is korltozni prbltk, s csak a kikeresztelkedett zsidk vdelmben lptek fel.
De megkapja a magt id. Antall Jzsef is, akirl eddig az volt elterjedve, hogy a hbor idejn zsidkat mentett. Azonban Komorczy most azt lltja, hogy olyan dokumentumok kerltek el, amelyek alapjn megllapthat: valjban id. Antall Jzsef is bns, ugyanis azon a vlemnyen volt, hogy a lengyel menekltek kztt lv zsidknak nem jr tmogats.
Komorczy teht a zsidsg militns, szlssges, a Dniel Pterhez hasonl elmebetegeket is magba foglal szrnyhoz tartozik, amely sokkal slyosabbnak ltja a magyarsgnak a zsidsg ellen elkvetett bneit, mint ahogyan azt a hivatalos trtnetrs eddig bemutatta. Mi kvetkezik a magyarsg soha el nem ml bnssgbl? Az, hogy „ne engedjnk teret a zsidgylletnek” – fogalmazza meg a zsid professzor. Vagyis nem szabad tiltakoznunk haznk felvsrlsa, gyarmatostsa, iparunk, fldjeink elvtele, a nemzeti szimblumaink, nnepeink s hagyomnyaink meggyalzsa ellen.
Komorczy Gznak akkor sem lenne igaza, ha nemzetnk valban slyos bnt kvettnk volna el a zsidsg ellen. Radnti Mikls mg tudta, s ki is merte mondani: nem vagyunk bnsebbek, mint a tbbi np. (A zsidsg deportlsnak igazi okairl: bvebben ITT s ITT.)
gy ltszik azonban, a „magyar bnssg” felemlegetse s a holokauszt sem elegend ahhoz, hogy a zsidsg elfogadtassa uralmt a magyarsg felett. Bizonyos cionista rtelmisgi krk szksgesnek rzik a zsid-magyar sorskzssg, az vezredes zsid-magyar egyttls, st rokonsg idejnak elltetst a fejekben. Taln nem elg nekik, ha csak bntudatot rznk velk szemben? Azt is akarjk, hogy szeressk ket?
Perge Ott - Kuruc.info
|